Home Mama si tata Mamici Vitamina B9, nutrienti si acid folic, esentiale pentru sarcina

Vitamina B9, nutrienti si acid folic, esentiale pentru sarcina

4 minute de citit

acid folic, vitamine si nutrienti in sarcinaAcidul folic este esential organismului nostru pe toata durata vietii. Pentru femeile insarcinate, insa, rolul acestuia este extrem de important, in special in primul trimestru al sarcinii. O alimentatie variata si suplimentele alimentare in timpul, dar si inainte de instalarea sarcinii, pot fi de un real folos pentru o dezvoltare normala a bebelusului.

Autor: Claudia Ilies

Aceasta perioada ne obliga sa oferim o atentie sporita alimentatiei pentru a ne asigura ca organismul primeste toti nutrientii necesari pentru o buna desfasurare a sarcinii. Iar aportul vitaminei B9 este extrem de important, deoarece intervine in procesul de crestere si diviziune celulara si in sinteza celulelor sangvine si nervoase. Aceasta vitamina nu este secretata de organism, o putem asimila doar prin intermediul alimentatiei.

De ce e nevoie de acid folic

In timpul sarcinii, nevoia de acid folic este crescuta iar carentele pot provoca malformatii. Riscul este mai mare in cazul femeilor care asteapta gemeni. Efectele asupra copilului pot fi diferite, in functie de stadiul sarcinii, de severitatea deficitului sau de sensibilitatea organismului mamei. Deficitul de vitamina B9 din primele saptamani de sarcina poate provoca malformatii congenitale severe care afecteaza creierul sau sistemul nervos (spina bifida).

Pentru a evita carentele de acid folic, medicii le recomanda viitoarelor mamici utilizarea suplimentelor alimentare. Doar 0,4 mg de acid folic zilnic, timp de doua luni inainte de instalarea sarcinii si pe durata primului trimestru este suficient. Daca exista un risc crescut, se recomanda 5 mg pe zi.

Vitamina B9

Vitamina B9 este prezenta si in legumele verzi precum spanacul, varza, praz, anghinare, mazare, dovlecei ori salata verde. O gasim si in galbenusul oului sau in ficat, in branzeturi, pepene galben. Tot ce trebuie sa facem este sa includem aceste alimente in mesele zilnice.

Atentie, vitamina B9 este extrem de sensibila la caldura, apa sau lumina si se poate degrada rapid. Pentru a pastra proprietatile legumelor care o contin, trebuie sa tineti cont de urmatoarele sfaturi: pastrati legumele la frigider daca nu le consumati imediat dupa achizitionare; preparati-le in mancaruri care nu necesita prea multa apa adaugata, mai ales daca legumele sunt taiate in bucatele mici.

Dar daca bebelusul se lasa asteptat? Nu vom avea probleme din cauza consumului de acid folic pe o perioada indelungata? Daca se respecta dozele prescrise nu exista niciun risc, deoarece organismul poate elimina excesul. In plus, beneficiile acidului folic nu se limiteaza la perioada sarcinii, ci pot ajuta impotriva maladiei Alzheimer, a bolilor cardiovasculare sau cancerului.

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Claudia Ilies
Incarca mai multe articole in Mamici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Citeste si...

7 idei de joburi de acasa pentru mamicile care stau cu copiii

Atunci cand apare un copil in viata de cuplu, mama este cea care sta de obicei acasa cu ce…