Ingrijirea nou-nascutului: 10 ponturi pentru parintii stresati

Un nou-nascut da peste cap viata unui cuplu si poate aduce un vartej de activitate si entuziasm in viata ta, dar si o gramada de stres si oboseala. Daca esti parinte pentru prima data sau un veteran priceput, ia in considerare aceste 10 ponturi pentru a tine stresul sub control.

Autor: Cezarina Ionela

1. Ai grija de tine

Rezista tentatiei de a te baza pe cofeina ca pe un aliment de baza sau un substitut al somnului.

In schimba, adopta o dieta sanatoasa, bea suficienta apa si plimba-te in aer liber. Dormi cand bebelusul tau doarme si pune in plan un program de noapte cu partenerul tau, care sa va permita sa va odihniti si sa aveti grija de copilul vostru impreuna.

Obiceiurile sanatoase te ajuta sa-ti mentii energia de care ai nevoie pentru a avea grija de bebelus.

2. Stabileste regulile pentru vizitare

Prietenii si apropiatii tai pot veni pentru a-ti vizita nou-nascutul. Anunta-i care zile sunt mai prielnice pentru vizita si cat timp ai pentru aceasta. Insista ca vizitatorii sa-si spele mainile inainte sa tina in brate bebelusul si intreaba-i daca sunt bolnavi inainte de a programa vizitele. Nu-ti anula nici intalnirile de care ai nevoie pentru socializare. Lasa-i pe vizitatorii de incredere sa aiba grija de copil in timp ce te odihnesti.

3. Mergi inainte!

Acorda suficient timp in fiecare zi pentru sedintele de hranire, atipeli si momentele de plans. Mentine activitatile programate la minimum. Cand ai nevoie sa evadezi, acorda-ti destul timp pentru a-ti incarca bateriile sau sa schimbi scutecele de murdaria inevitabila.

4. Asteapta-te la un amalgam de emotii

Poti trece de la starea de adorare a copilului tau, uitandu-te la degetelele sale mici si picioruse, pana la regretul pierderii libertatii. Te poti ingrijora chiar si de abilitatile tale pentru a avea grija de un nou-nascut, iar toate aceste emotii survin chiar si in timpul schimbarii unui scutec. Sunt sanse ca, in aceeasi masura, sa fiti obositi si tu, si partenerul. Pentru a te ajuta sa ramai conectata, vorbeste despre ceea ce te deranjeaza – ca de exemplu bugetul restrans sau dificultatea de a-ti linisti copilul. O doza de ras in comun iti poate lumina starea.

5. Relaxeaza-ti standardele!

Ascunde matura si lasa praful acolo unde este. Strange hainele curate in cosul de rufe – sau in stive pe podea – pana cand vei avea nevoie de ele. Curata baia cu un servetel umed si curat. Serveste cereale reci si tartine cu unt de arahide pentru cina, cand esti prea obosita sa prepari o masa traditionala.

6. Iesi din casa!

Daca simti ca innebunesti cu un nou-nascut agitat, scoate copilul la o plimbare. Daca poti, exista si varianta de a lasa pe cineva de incredere sa aiba grija de bebelus pentru un timp.

7. Accepta o mana de ajutor!

Cand prietenii sau apropiatii se ofera sa te ajute, accepta-le ajutorul. Sugereaza-le sa tina copilul, sa impatureasca rufele sau sa achite cateva facturi – orice crezi ca te poate ajuta cel mai mult.

8. Construieste alte relatii

Nou-nascutul are nevoie de dragostea si atentia ta, dar nu-i abandona pe ceilalti. Daca mai ai si alt copil, gestioneaza eficient timpul petrecut si cu unul, si cu celalalt. Programeaza-ti ore cu partenerul tau. Intalneste-te cu un prieten sa serviti pranzul sau sa vedeti un film.

9. Mentine-ti perspectivele

Zilele cu nou-nascutul nu vor dura o vesnicie. Traieste clipa chiar si in mijlocul haosului!

10.  Fii constienta cand este nevoie de ajutor suplimentar!

A fi parinte este o provocare, chiar si intr-o zi perfecta. Daca esti deprimata sau ai probleme in a te adapta cu nou-nascutul, consulta-te cu un consilier sau cu un psiholog. A invata sa faci fata stresului te poate ajuta sa te bucuri de fericirea de a fi parinte.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *