Cum poti avea un somn odihnitor in timpul sarcinii

Esti insarcinata si insomnia nu te lasa sa dormi? Nu te ingrijora, nu esti singura. Iata cateva sfaturi pentru un somn adanc si odihnitor.

Autor: Claudia Ilies 

Abtine-te de la siesta

Somnolenta le indeamna pe femeile insarcinate sa traga un pui de somn in timpul zilei, mai ales in primul trimestru de sarcina. Desi astfel reusesti sa inlaturi o parte din tensiunea acumulata, este posibil sa nu mai poti dormi noaptea. Este ca si rontaitul intre mesele principale, care alunga pofta de mancare.

Cele mai multe femei dorm in jur de 6 ore in fiecare noapte, astfel ca vor resimti o lipsa de somn, pe care au tendinta sa o recupereze in timpul zilei. Pentru a evita nevoia de a trage un pui de somn dupa amiaza, obisnuieste-te sa mergi la culcare cu o ora mai devreme decat de obicei si te vei simti mai odihnita. Daca poti renunta la filmul tau preferat in aceasta perioada, iti poti diminua posibilitatea de a trece printr-o cezariana. Studiile au aratat ca femeile care au dormit sase ore sau mai putin au avut un risc de patru ori mai mare de a face o cezariana.

Dormi la ore regulate

Organismul se foloseste de lumina pentru a reglementa orele de veghe si somn iar o confuzie intre acestea poate provoca insomnia. Nu te abate de la programul stabilit, chiar daca este weekend.

Invata sa gestionezi stresul si anxietatea

Stresul si anxietatea pot avea consecinte fiziologice reale: epuizarea provoaca oboseala musculara. Daca nu dormi si te lasi prada gandurilor la doua noaptea, muschii nu vor fi pregatiti pentru a expulza copilul la momentul nasterii.

Incearca sa te eliberezi de griji, discutand despre ele cu familia sau prietenii. Daca nu functioneaza, apeleaza la un terapeut care sa te ajute sa gestionezi anxietatea. Nu ezita sa recurgi la rugaciuni, meditatie sau orice metoda care ti-ar putea reda linistea si pacea interioara.

Limiteaza consumul de lichide dupa ora 16

Poti sa bei oricate lichide vrei in timpul zilei, dar obisnuieste-te sa reduci  cantitatea acestora dupa ora 16. Daca vei proceda astfel, nu vei fi nevoita sa te trezesti noaptea pentru a merge la toaleta, vei dormi mai bine si te vei trezi mai odihnita.

Calmeaza greturile

Rontaie cativa biscuiti in timpul zilei, te vor ajuta sa scapi de greturile nocturne care nu te lasa sa te odihnesti.

Evita prajelile 

Prajelile si mancarea condimentata iti pot provoca arsuri la stomac si nu vei putea dormi.

Mici gustari

In locul unei cine copioase, sunt de preferat micile gustari iar seara o masa lejera. Astfel poti avea parte de un somn odihnitor.

Nu lua cartile despre educatia copiilor in dormitor

Daca citesti astfel de carti inainte de a stinge lumina, mintea ta poate dezvolta scenarii care vor alunga somnul. Lasa lecturile pentru a doua zi si nu te lasa influentata de ele. Daca visezi lucruri ciudate in legatura cu copilul tau, nu lua visele in serios, sunt doar rezultatul gandurilor tale si nu semne prevestitoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *