Home Mama si tata Mamici Mamici Cum faci fata stresului din primele saptamani dupa nastere

Cum faci fata stresului din primele saptamani dupa nastere

8 minute de citit

Dupa perioada mai grea sau mai putin grea a sarcinii, te gandesti ca, gata, ai scapat de probleme si abia astepti sa vina bebelusul? Asteptarea este grea, probleme in sarcina pot exista sau nu, insa bucuria cand iti strangi bebelusul pentru prima oara in brate este ceva de nedescris in cuvinte. La fel se poate intampla si dupa nastere. Bebelusul tau poate fi cuminte, fara sa iti dea prea multe batai de cap, sau nu. Depinde.

Un lucru este cert. In viata oricarei proaspete mamici se va produce, dupa nastere, o schimbare majora. Aparitia unui nou membru in familie  presupune atat stres, cat si multa responsabilitate.

Tu stii cum sa faci fata stresului dupa nastere?

Daca nu te-ai documentat de ajuns, pana acum si inca nu stii la ce sa te astepti in primele saptamani dupa nastere afla de aici.

1.Stresul fizic ca urmare a oboselii

Imediat dupa nasterea bebelusului trebuie sa stii ca sunt sanse mari sa te confrunti cu nenumarati factori care duc la stres. Lipsa somnului este primul care duce la stresul fizic. Daca in timpul sarcinii au fost rare noptile nedormite, imediat dupa nastere situatia se va schimba radical. Oboseala se poate instala imediat dupa ce iesi din maternitate si poate dura saptamani sau chiar luni intregi.

Ai mare grija, caci lipsa somnului poate produce daune majore  sistemului nervos. Ia masuri din timp. 

  • Incearca sa dormi, atat ziua cat si noaptea, odata cu bebelusul tau. Citeste o carte sau iesi putin la plimbare. Nu incerca sa faci fel de fel de treburi prin casa, in speranta ca totul va fi perfect dupa ce se va trezi bebe. Vei reusi sa acumulezi si mai multa oboseala.
  • Evita o perioada cofeina. Cel putin in primele saptamani dupa nastere ar trebui sa stai departe de cafea, ca sa te poti odihni usor, oricand simti nevoia. Cofeina te va impiedica sa faci acest lucru.
  • Pune toate lucrurile bebeluslui la indemana. Pe timpul noptii, cel putin, este recomandat sa ai la indemana scutece curate, biberon, suzeta sau ceai ori apa, pentru a nu fi nevoie sa le cauti la miezul noptii, cand vei avea mare nevoie de ele.
  • Amenajeaza-ti un loc confortabil pentru alaptat. Pe canapea sau in pat poti pune multe perne de sustinere si asa vei alapta cat mai confortabil. Noaptea il poti lua cu tine in pat si veti adormi impreuna.
  • Cere ajutor. Chiar daca pana acum ai fost o fire independententa, recomandarea specialistilor, in aceasta perioada este sa ceri ajutor si sa ii lasi pe cei din jur sa te sprijine. Fie ca este vorba de partener sau de mama, de soacra, incearca sa imparti cu ei sarcinile zilnice. Ziua poti chiar sa mai lasi bebelusul in seama lor si sa te ocupi de tine.

2.Stres psihologic – lipsa rutinei job-ului

Daca job-ul si cariera ocupau un loc important in viata ta, pana acum, dupa nastere pot aparea niste sentimente contradictorii. Te poti simti inutila, chiar deznadajduita, din acest motiv. Scapa de acest stres.

  • Invata ca nimeni nu este indispensabil, iar munca poate continua si fara tine. In aceasta perioada focuseaza-te pe bebelusul tau si nevoile lui. Are nevoie de dragostea, protectia si linistea ta.
  • Nu te astepta sa scapi usor de kilogramele in plus. Acest lucru se va intampla treptat, natural. Alaptand, poti arata intr-un timp scurt ca inainte de a ramane insarcinata. Nu e cazul sa tii diete, totul depinde de organismul tau. Daca nu alaptezi, miscarea, sauna, masajul sau impachetarile cu parafina fac minuni pentru pielea si corpul tau.

3.Stres social

Multe dintre prospetele mamici se confrunta cu stres social provocat de lipsa confortului financiar, dupa nastere, sprijin emotional insuficient sau alte probleme in cuplu. Acest tip de stres se va rasfrange prin lipsa dorintei mamei de a mai avea grija de bebelusul ei. Si in aceasta situatie, e bine sa ceri ajutor.

  • Mergi la un medic specialist sau medicul tau de familie care te poate consilia si indruma catre un centru de consiliere psihologica.
  • Cere ajutor pe retelele de socializare. Inscrie-te in anumite grupuri de mamici. Sunt persoane care poate au trecut prin aceeasi experienta ca a ta si te pot ajuta.

Informandu-te din timp vei reusi sa faci fata stresului dupa nastere si poti lua cele mai bune decizii pentru tine si bebelusul tau. Bucura-te de timpul pretios petrecut cu puiul tau, fara stres!

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Alina Marin
Incarca mai multe articole in Mamici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Citeste si...

7 sfaturi simple pentru o piele a mainilor fina ca matasea

Ca si pielea tenului, intretinerea pielii mainilor trebuie sa ocupe un loc important in ri…