Home Mama si tata Birocratia de casa noua. Contracte pe care trebuie sa le inchei la mutare

Birocratia de casa noua. Contracte pe care trebuie sa le inchei la mutare

7 minute de citit

Familia ta s-a marit si aveti nevoie de inca o camera sau doua in plus? Ati decis sa achizitionati o casa mai mare? Ai cautat pe site-uri de imobiliare, ai fost la vizionari, ai facut calcule, ai negociat, ai achitat si, in final, ai devenit proprietarul casei mult visate. Probabil ai vizualizat deja camerele mobilate, camera copilului vostru si ti-ai imaginat cum va face primii pasi sau cum se va juca pe covorasul moale din camera lui. Insa, pentru a te sigura ca planul tau se va naste curand si nu vei avea intarzieri din cauza actelor, trebuie sa stii ca mai ai cativa pasi de parcurs pana sa te poti relaxa.

mutare-casa-noua

De ce acte trebuie sa te ocupi pana la mutare? Dezvoltatorul ansamblurilor rezidentiale Premium Regie si Premium North-Lane va schiteaza itinerariul.

Schimbarea actului de identitate. Primul pas pentru a intra in legalitate este sa-ti schimbi buletinul, pentru ca acesta este actul in baza caruia vei incheia contractele de utilitati. Trebuie sa te deplasezi la politie cu urmatoarele acte: actul de identitate vechi plus vechea carte de alegator, certificatul de nastere (original si fotocopie). Dupa caz, in functie de situatia in care te afli, mai ai nevoie de acte de genul certificat de casatorie, de divort etc., plus chitante reprezentand contravaloarea cartii de identitate si a taxei de timbru.

Schimbarea permisului de conducere. Pentru confortul personal in drumurile pe care le vei face, trebuie sa-ti schimbi rapid permisul de conducere. Ai nevoie de actul de identitate (original + copie), dovada platii contravalorii permisului la CEC, permisul vechi si fisa medicala. Cererea si actele necesare se depun la oricare serviciu public comunitar “Regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor“.

Deschiderea rolului fiscal. Pentru inscrierea apartamentului achizitionat in evidentele fiscale trebuie sa mergi la Administratia Financiara a sectorului unde este situat apartamentul. Ai nevoie doar de o copie a actului de vanzare-cumparare pentru a fi luat in evidenta platitorilor de impozit. Daca nu respecti termenul legal de inregistrare de 30 de zile, vei plati penalitati.  Daca ai cumparat locuinta impreuna cu sotul/sotia, oricare dintre voi se poate ocupa de acest aspect.

Incheierea unui contract de furnizare de energie. In primul rand, pentru intocmirea contractului, trebuie sa completezi o cerere tip de furnizare. Gasesti cererea pe site-ul ENEL. In al doilea rand, ai nevoie de o copie a actului de proprietate, pe care o poti scana. La fel trebuie sa faci si cu actul de identitate al persoanei pe numele careia inchei contractul de furnizare de energie si, de altfel, cu actele de identitate ale tuturor proprietarilor. Trebuie, de asemenea, sa precizezi tipul de tarif pe care-l doresti. Poti afla tipul de tarif care te avantajeaza cu ajutorul calculatorului online de pe site-ul ENEL.

Confirmarea inregistrarii se face online, in circa doua zile, iar contractual de furnizare a electricitatii il poti primi prin posta, il semnezi, apoi il trimiti inapoi.

Incheierea contractului de furnizare de gaze. La acest capitol trebuie sa strangi acte, cereri, contracte si formulare, in dublu exemplar, si sa le depui la cel mai apropiat centru de relatii clienti ai GDF Suez Energy Romania sau sa le trimiti companiei prin posta. Ai nevoie de urmatoarele: o copie a actului de identitate al proprietarului, o copie a contractului de vanzare cumparare, seria si indexul contorului de gaze. Pe langa acestea, mai este nevoie de documente care pot fi descarcate de pe site-ul GDF Suez, in original si semnate: cerere acord acces, formulare schimbare partida, contract de mandat (trei exemplare), contract de furnizare gaze naturale (doua exemplare).

Contractul pentru furnizarea de apa rece. Pentru incheierea contractului de alimentare cu apa sunt necesare urmatoarele documente care atesta dreptul de proprietate, identitatea si calitatea persoanei care semneaza contractul: copie a actului de identitate, copie a actului de proprietate intabulat, date de contact (telefon, e-mail, adresa de corespondenta).

Pentru a beneficia de servicii de televiziune prin cablu, de internet si de telefonie fixa, asigura-te ca inchei contractele cu furnizorii preferati in timp util.

Daca ai parcurs toti acesti pasi, inseamna ca este momentul sa te relaxezi. Ce zici de o vacanta? Ti-ai schimbat pasaportul?

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Alina Marin
Incarca mai multe articole in Mama si tata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Citeste si...

Petreceri organizate acasa – transforma botezul micutului tau intr-un eveniment de neuitat!

Pentru a marca momentele importante de la botezul micutului tau, poti organiza acasa o pet…