Home Copii Bebelusi Alaptare Alimentatia femeilor care alapteaza

Alimentatia femeilor care alapteaza

4 minute de citit

Mamicile care alapteaza trebuie sa stie sa se alimenteze corect, astfel incat sa se pasteze in cea mai buna forma, dar si sa ofere bebelusului toate elementele nutritive necesare. Nu putem spune ca trebuie sa existe o dieta speciala, dar anumite precautii trebuie sa fie luate de catre mama, pentru alimentatia corespunzatoare a bebelusului.

Autor: Claudia Ilies

Imediat dupa nastere, mamicile trebuie sa fie preocupate de alaptat, pentru ca cel mai bogat si mai sanatos aliment pentru hranirea unui bebelus este laptele matern. Acesta se potriveste perfect fiecarei etape de crestere a micutului, oferindu-i nutrientii necesari, inca de la nastere.

Echilibrul alimentar

In perioada in care o mama alapteaza, alimentatie variata si echilibrata inseamna ca ea trebuie sa consume alimente bogate in proteine precum oua, carne rosie, peste, lapte si branzeturi.

Proteinele, substante care ajuta la formarea si consolidarea oaselor, a pielii, a muschilor si a organelor interne, il ajuta pe copil sa se dezvolte si pe mama care alapteaza sa ramana in forma.

Carnea rosie contine fier, necesar pentru producerea homoglobinei, care garanteaza distribuirea oxigenului catre organele corpului.

Pestele, bogat in Omega3, ajuta la dezvoltarea creierului bebelusului. Branza, laptele si iaurtul sunt principala sursa de calciu, mineral care ofera putere si rezistenta oaselor.

Sa nu uitam de paine si orez, principala sursa de glucide, care confera energia necesara pe parcursul zilei.

Fructele si legumele sunt esentiale, datorita vitaminelor din continut. Vitamina C contribuie la dezvoltarea sistemului imunitar, iar vitamina A, contribuie la dezvoltarea vederii.

Apa, sucurile din fructe si ceaiurile din plante trebuie consumate pe durata intregii zile, pentru a asigura hidratarea corespunzatoare, tinand cont ca laptele matern contine 87% apa.

Alimente care trebuie evitate

Alimentatia mamei ofera savoarea laptelui. Acesta este motivul pentru care mamicile trebuie sa fie atente la ceea ce mananca in perioada in care alapteaza.

Nu toti copiii reactioneaza printr-un refuz, daca exista schimbari in gustul laptelui. Mamicilor li se recomanda sa observe eventualele reactii ale bebelusului si sa isi adapteze alimentatia in functie de acestea.

Legumele cu gust pronuntat precum conopida, broccoli trebuie consumate cu moderatie, pentru a evita problemele cauzate de gazele intestinale la bebelus.

Trebuie evitate bauturile care contin cofeina.

Interdictii absolute

De durata alaptarii, consumul de alcool se interzice  cu desavarsire. Uita de ideea care spune ca berea ajuta producerea laptelui, berea nu are nicio putere miraculoasa.

Daca nu ai reusit sa renunti la fumat, incearca sa reduci numarul tigarilor la cat mai putine posibil.

 

 

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Claudia Ilies
Incarca mai multe articole in Alaptare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Citeste si...

6 sfaturi pentru alegerea unui babynest

Un babynest este un suport de dormit pentru nou nascuti. Este ideal pentru a sustine bebel…