Home Mama si tata 4 metode diferite de tratament pentru cresterea nivelului de incredere in sine

4 metode diferite de tratament pentru cresterea nivelului de incredere in sine

6 minute de citit

Increderea in sine poate fi esentiala pentru a reusi in multe din actiunile pe care le realizezi. Din pacate, nu multi oameni stiu cum ar putea proceda pentru a dezvolta acest aspect si a-si imbunatati viata. Un psihoterapeut, insa, are la dispozitie mai multe metode de tratament eficiente, cu rezultate foarte bune.

Iata patru metode de tratament care pot ajuta la dezvoltarea increderii in sine:

Terapia cognitiv-comportamentala (TCC)

Toti cei care au citit carti de automotivare probabil au auzit de TCC, aceasta fiind cea mai utilizata metoda de tratament pentru depresie, anxietate si multe alte afectiuni. In cadrul acestei terapii pacientul descopera ca interpretarea situatiilor influenteaza sentimentele si ca increderea in sine este esentiala in perceptia lucrurilor.

Increderea in sine scazuta se bazeaza deseori pe interpertari inutile sau eronate ale unei situatii. Terapia cognitiv-comportamentala ofera un set de metode pentru a identifica gandurile care denota incredere scazuta in sine si a le reformula. Acest lucru este adesea util si da rezultate foarte bune in construirea sau consolidarea sigurantei de sine.

Terapia de acceptare si angajament (ACT)

ACT a fost dezvoltata in 1986 de Steven C. Hayes, profesor de psihologie la Universitatea din Nevada. Hayes a avut o viziune controversata in ceea ce priveste psihologia generala sustinand ca suferinta este esentiala si inevitabila in viata unui om. El a sustinut ca acceptarea acestei suferinte, in loc de negarea ei, este o modalitate mai eficienta pentru a avea o viata implinita.

De asemenea, el a avut o alta viziune asupra gandurilor. Daca in TCC gandurile negative trebuie observate si inlocuite cu cele pozitive, ACT nu pune accent prea mare pe continutul acestora. In centrul terapiei de acceptare si angajament se afla ideea ca oamenii pot invata sa traiasca foarte bine si cu gandurile neplacute, daca acestea nu le influenteaza actiunile.

ACT invata pacientul sa nu evite ingrijorarea, frica sau indoiala pentru acestea sunt sentimente negative firesti care fac parte din viata. Lupta impotriva anxietatii poate sa inrautateasca situatia in loc sa o amelioreze.

Este posibil sa nu poti sa renunti la criticul interior, dar poti invata sa depasesti si sa diminuezi negativitatea si sa mergi mai departe, actionand cu incredere.

Terapia expunerii

Terapia expunerii se incadreaza uneori sub umbrela TCC, fiind o terapie comportamentala menita sa ajute oamenii sa depaseasca anxietatea si frica. Acest tip de terapie ii ajuta pe oameni sa identifice gandurile sau situatiile care le declanseaza cea mai mare teama pentru ca apoi sa fie expusi la acesti factori.

S-a demonstrat ca terapia expunerii ii ajuta pe oameni sa depaseasca claustrofobia, arahnofobia, acrofobia sau alte fobii, contribuind considerabil la dezvoltarea increderii in sine.

Unele terapii de expunere se fac prin transpunerea pacientului in cadrul real care ii genereaza fobia, alteori este suficienta imaginarea situatiei inconfortabile. Cheia succesului acestei terapii consta in repetarea sedintelor cu perseverenta.

Terapia mindfulness

In ultimul deceniu, adaugarea atentiei in metodele de abordare cognitiva si comportamentala a castigat o larga acceptare si popularitate. Terapia mindfulness consta in indreptarea atentiei asupra momentului prezent cu o atitudine deschisa si curioasa. Terapia exerseaza capacitatea de a nu judeca si a te detasa de ceea ce simti, vezi sau auzi.

Invatarea exercitiilor de atentie ajuta la reducerea nivelului de anxietate, iar pacientii ajung sa poata face fata cu incredere chiar si celor mai mari provocari.

Una dintre cele mai simple metode se bazeaza pe urmarirea respiratiei si analizarea senzatiilor intr-un mod detasat. Dupa cateva minute de urmarirea a respiratiei pacientii devin mai linistiti si mai putin distrasi.

Un beneficiu al utilizarii atentiei este deconectarea de la atacurile negative venite de la criticul interior si reconectarea cu lumea din jur.

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Vlad Jaleriu
Incarca mai multe articole in Mama si tata

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Citeste si...

Cum iti inveti copilul sa fie antreprenor

Poate ai constatat deja inca de cand copilul tau avea 7-8 ani ca are spirit antreprenorial…